Hitachi

Hitachi narzędzia > Aktualności > Ogólne > Konferencja Dealerska Hitachi Power Tools Polska

Konferencja Dealerska Hitachi Power Tools Polska

12 Lutego, 2007

W dniach 19-21 stycznia 2007 roku odbyła się w Warszawie Konferencja Dealerska Hitachi Power Tools Polska. Wzięli w niej udział przedstawiciele 73 najlepszych dystrybutorów elektronarzędzi Hitachi w Polsce, w sumie 152 osoby.

 

Konferencja Dealerska Hitachi Power Tools Polska rozpoczęła się od mszy św. w Kościele Garnizonowym przy placu Krasińskich, odprawionej w intencji wszystkich partnerów i pracowników Hitachi Power Tools Polska. Po niej najlepsi dealerzy udali się do prestiżowej Restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich na powitalną kolację w stylu lat 20. XX w. Obwiązywały na niej stroje wizytowe nawiązujące swoim charakterem do ubiorów z lat 20. i 30. ubiegłego wieku. Kolacja miała charakter nieformalny i towarzyski. Warto tu wspomnieć, że podczas niej rozegrano konkurs, w którym oceniano stroje gości pod względem ich wierności wzorom z lat międzywojennych XX w. Wygrały go małżeństwa: Janina i Henryk Marciniakowie (Centrum Narzędziowe Elektromet HM z Legnicy) i Beata i Piotr Marciniakowie (PHU KELSO z Warszawy). Uhonorowano je portretami, które na miejscu namalowała im znana artystka Olga Wolniak-Dominik.

 

Oficjalna część konferencji miała miejsce 20 stycznia w Centrum Zielna. Rozpoczął ją dyrektor generalny Michał Kuryłło, który omówił wyniki ekonomiczne Hitachi Power Tools Polska w 2006 roku. Poinformował, że firma, którą kieruje, zwiększyła obroty w 2006 r. w stosunku do 2005 r. o 53,93% , a także liczbę sprzedanych elektronarzędzi o 52,85% "2006 rok był dla nas kolejnym okresem dużego wzrostu sprzedaży " powiedział Michał Kuryłło. "Zawdzięczamy to efektywności naszych dystrybutorów, a także pracowników, za co im gorąco dziękuję. Są oni głównymi autorami sukcesu Hitachi Power Tools Polska w 2006 r."

 

Następnie Michał Kuryłło nagrodził okolicznościowymi statuetkami 10 najlepszych pod względem wielkości obrotów dystrybutorów elektronarzędzi Hitachi. Pierwsze miejsce w tym rankingu zajęła firma BART z Białegostoku, a następne w kolejności PGN z Ostródy, WKRĘT MET z Kuźnicy Biedrzyńskiej, SPECART z Puław, NARZĘDZIA z Gdańska, TOPEX z Warszawy, KRAB z Nysy, TOMBUD z Krotoszyna, MAK z Ożarówa k/Warszawy i KELSO z Warszawy. Najlepszym nowym dystrybutorem Hitachi w 2006 r. została firma 4tech z Wrocławia, zaś dealerem roku - TOMBUD. Specjalnymi dyplomami "Lwa salonowego" uhonorowano dystrybutorów prowadzących firmowe salony elektronarzędzi Hitachi. Otrzymały je firmy: KELSO, MAK, B+B BRONEK, ANMAR, SALWATOR, EMBE PRINTER, JAZIENICKI, MARTEX, ELEKTROMONTAŻ Szczecin, KOPICZKO, ROLMET, SLET, REMEX i TOMBUD.

 

Hitachi Power Tools Polska obchodzi w br. 10-lecie swojego istnienia. Tegoroczna konferencja była więc dobrą okazją do przedstawienia historii działalności firmy w Polsce. "Na przełomie lat 70. i 80. dystrybutorem elektronarzędzi Hitachi w naszym kraju była jedna z central handlu zagranicznego" - przypomniał Michał Kuryłło. Współpracowała ona z Elmetem oraz zaopatrywała w japońskie narzędzia spółdzielnie mieszkaniowe. Pierwszymi elektronarzędziami Hitachi, które trafiły na polski rynek, były młotki DH28Y, które do dziś jeszcze pracują i są serwisowane przez naszych dealerów. W 1991 roku powstała spółka MCA WARSZAWA należąca do Jana Ernstbergera. Przejęła ona dystrybucję elektronarzędzi Hitachi w Polsce od centrali handlu zagranicznego. W 1993 roku założono w Warszawie spółkę PMC (Polish Marketing Corporation), której właścicielem jest Andrzej Kiełczewski. W tymże samym roku została ona autoryzowanym dystrybutorem elektronarzędzi Hitachi w Polsce. W końcu 1997 roku rolę jej przejęła macierzysta firma japońskiego koncernu Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o. Zarejestrowano ją 1 października 1997 roku, otwierając tym samym nowy rozdział w historii Hitachi na naszym rynku. Spółka ta przejęła pełną kontrolę nad dystrybucją elektronarzędzi japońskiego koncernu w Polsce. Pierwszym jej prezesem był Kageaki Yamaoka.

 

Rocznica 10-lecia działalności była także okazją do wymienienia i uhonorowania okolicznościowymi statuetkami firm najdłużej i najowocniej współpracujących z Hitachi Power Tools Polska. Otrzymały je: BART, EL-SERW, EMBE-PRINTER, JUMIKOP, KELSO, REMEX, ROMITEC, SPECART, TOP-NAR i TOWO. Ich właścicielom wręczono także pamiątkowe złote spinki wykonane przez firmę KRUK, a Lidia Tomczyk, właścicielka łódzkiego TOP-NAR-u, otrzymała złoty naszyjnik z jubilerskiej pracowni tego producenta. Michał Kuryłło podziękował także za długoletnią współpracę firmom: MISIUKIEWICZ (Białystok), HITAKO (Białystok), DELTA (Bydgoszcz), ELMETAL (Gdańsk), ELEKTRA (Łódź), KARMELKOWA (Wrocław), HiR (Koszalin), ART. METAL (Konin) i ADAM (Kalisz), ELEKTROMONTAŻ Szczecin, ELEKTROMET (Legnica) i TECHNOWIS (Kraków), a także wszystkim partnerom handlowym, którzy przez 10 lat wspierali Hitachi Power Tools Polska na drodze do osiągnięcia sukcesu.

 

W następnej części konferencji japońscy goście, Akihisa Yahagi (Research & Development Senior Manager) i Masami Nakagawa (asystent Toshio Nakazato, prezesa Hitachi Power Tools Polska), zaprezentowali nowości, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w br. (będziemy je kolejno prezentowali w następnych numerach "Gazety Narzędziowej"). Zaś kwestie dotyczące sprzedaży akcesoriów omówił Marcin Gildner, specjalista ds. osprzętu Hitachi Power Tools Polska, a działania marketingowe prowadzone w 2006 roku podsumował Marcin Pyszczek, kierownik działu marketingu Hitachi Power Tools Polska. Przedstawił on także plany marketingowego wsparcia sprzedaży na br.

 

Konferencję Dealerską Hitachi Power Tools Polska zakończono w Fabryce Trzciny, topowym artystycznym klubie na warszawskiej Pradze. Odbyły się tam owacyjnie przyjęty przez dealerów koncert Maryli Rodowicz, pokaz tańca irlandzkiego, występ Marka Majewskiego, a także aukcja wartościowych przedmiotów na rzecz Fundacji "Razem na Bieguny" Jaśka Meli.

 

"Naszym głównym celem jest niesienie pomocy ludziom w przezwyciężaniu barier psychicznych, fizycznych, strukturalnych i kulturowych" - powiedział Jaś Mela, który osobiście przybył na aukcję do Fabryki Trzciny. Podziękował firmie Hitachi Power Tools Polska i jej dystrybutorom za wspieranie działań jego fundacji. Głównym przedmiotem aukcji był obraz Bolesława Tomasza Danielewskiego pt. "Wiatrak z okolic Brodnicy" z 1996 r., podarowany przez Agencje Reklamową "3 Kwadrat". Wylicytowała go firma JUMIKOP z Łodzi za sumę 18.000 zł . Przedmiotami licytacji były także koszulka nr 1. z logo "10 lat Hitachi", rękopis hymnu Hitachi autorstwa aktora i barda Marka Majewskiego, a także ręcznie wykonany złoty zegarek, który burmistrz ukraińskiego miasta Czerniowiec podarował prezydentowi Tarnobrzegu. Ten cenny przedmiot na aukcji tarnobrzeskiego WOŚP zakupił Zbigniew Rząsa, właściciel FHU Elektrotechnika z Łańcuta, i następnie oddał na aukcję Hitachi. W sumie na rzecz fundacji Jaśka Meli dealerzy Hitachi przekazali ponad 30.000 złotych. Konferencja Dealerska Hitachi Power Tools Polska była więc nie tylko wydarzeniem o charakterze czysto biznesowym, dostarczyła bowiem wszystkim jej uczestnikom niezapomnianych wrażeń artystycznych, a także pokazała duże zaangażowanie społeczne dystrybutorów tej firmy.

 

 

Artykuł ukaże się w "Gazecie Narzędziowej" nr 2/2007.